Així, el desplegable ofereix informació i suggeriments en sectors com la telefonia mòbil, les noves tecnologies, els establiments oberts al públic (restaurants, botigues, etc.), els productes alimentaris o de begudes, el cinema, els llibres, les pel·lícules en DVD, les ofertes comercials telefòniques i altres tipus de serveis. La Plataforma per la Llengua també recomana als consumidors que quan es trobin amb un problema d'atenció al client o es vulneri la legislació lingüística vigent, actuïn per defensar els seus drets com a consumidors a través de les reclamacions oficials o bé queixes a l'empresa.
D'aquesta publicació se n'han editat 5.000 exemplars, que es repartiran per associacions de consumidors i altres punts d'afluència de consumidors com ara centres comercials, mercats o botigues. Així mateix, es pot consultar el desplegable virtualment al web de la Plataforma per la Llengua en el següent enllaç: www.plataforma-llengua.cat/doc/desplegable_consum.pdf.
L'entitat recorda també a les empreses que la responsabilitat social implica utilitzar el català de forma generalitzada per garantir un tracte de qualitat als consumidors, amb independència de seva ubicació al territori. També demana a les empreses multinacionals que no facin un tracte diferenciat als consumidors d'aquí, tenint en compte que, en els països democràtics, aquestes empren de forma generalitzada i habitual les llengües pròpies de comunitats comparables en nombre de parlants a la catalana (per exemple, l'hongaresa, la sueca, la grega, etc).