El grup local de Mataró reprèn amb força l’activitat

Els eixos comercials són el principal objectiu de les accions engegades pel grup de voluntaris de la Plataforma per la Llengua

El grup local ja ha dut a terme una formació sobre la Catalapp, l'aplicació que permet valorar l'ús que es fa de la llengua catalana al teixit comercial

El grup local de la Plataforma per la Llengua Mataró s'activa de nou. El grup s'ha proposat, en aquesta nova etapa, començar les accions en defensa del català als eixos comercials de la ciutat.

La finalitat és conscienciar de la importància del català tots els agents que intervenen en les relacions de consum (comerciants i consumidors però també administracions i associacions comercials) perquè prenguin part en la normalització del català com a llengua d'ús social. Especialment, es treballarà a través de recursos formatius orientats a totes aquelles persones que necessitin millorar el seu coneixement lingüístic.

Entre d'altres, una de les primeres accions ha estat la formació en l'aplicació mòbil CatalApp, que serveix per conèixer i valorar l'ús del català als establiments comercials d'arreu de Mataró i del domini lingüístic. L'objectiu de l'acció és promocionar aquells establiments comercials mataronins que tenen més respecte per la diversitat lingüística.