El voluntariat de Barcelona engega actuacions en l’àmbit comercial a Ciutat Meridiana

El passat 26 de març el grup local de Barcelona de la Plataforma per la Llengua va visitar diferents establiments comercials de Ciutat Meridiana en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral per tal d'implantar noves accions lingüístiques en l'esfera comercial de Nou Barris.

en una primera presa de contacte amb els diversos establiments comercials de la zona. Aquesta és una de les dinàmiques que es desenvoluparan en l'àmbit comercial, que seran accions lingüístiques específiques amb els establiments per cohesionar socialment la seva població a través de l'ús del català com a eina d'integració social.

Els voluntaris del nucli territorial van conversar amb els diferents comerciants del barri, fent difusió del pla d'actuació, recomanacions per al seu comerç en relació amb la llengua i exposant la tasca de l'entitat envers l'ús del català al barri.

La Plataforma per la Llengua treballa des de fa anys a Ciutat Meridiana i ja ha dut a terme accions en l'àmbit de l'educació i el lleure, per exemple el festival Meridiana Rock o la creació de videoclips amb joves del barri.

L'ONG del català duu a terme Plans d'Actuació Lingüística Integrals també a Sabadell i a l'Eix Besòs. Un Pla d'Actuació Lingüística Integral és un projecte que es porta a terme en un territori concret, en aquest cas Ciutat Meridiana, per donar a conèixer la llengua catalana als diferents espais públics i lúdics, especialment als llocs on acudeixen persones d'origen nouvingut i no catalanoparlants.

De manera transversal amb els agents, entitats socials del barri, comunitats religioses i establiments comercials, l'objectiu és que el català esdevingui una eina d'arrelament i cohesió social, de manera que es treballi la conscienciació lingüística i s'entengui la importància del català com a llengua d'oportunitats i de participació ciutadana.