Aconseguim que el portal Habitaclia rectifiqui i torni a acceptar anuncis en català

L'èxit s'ha pogut assolir gràcies a les alertes rebudes a través del servei de queixes de la Plataforma per la Llengua i a la pressió posterior de l'entitat

La Plataforma per la Llengua ha aconseguit que Habitaclia, el tercer portal web immobiliari amb més visites de l'Estat espanyol, rectifiqui la política de no permetre publicar anuncis en català. Aquest èxit s'ha pogut assolir gràcies al  servei de queixes de l'ONG del català, que durant els mesos d'octubre i novembre del 2020 va rebre un nombre important d'avisos de simpatitzant i socis alertant d'un canvi al portal d'Habitaclia: la pàgina web havia deixat d'admetre anuncis que fossin escrits, únicament, en català.

Quan algú volia penjar un anunci en aquesta llengua, tot i que la interfície si que estava disponible en català, apareixia un missatge que informava que no es podia publicar per manca d'informació i que calia incloure el text en castellà, fet que no passava si s'introduïa un anunci en anglès o francès.

Amb 10,8 milions de visites mensuals, Habitaclia ofereix anuncis de pisos d'arreu del domini lingüístic: de Catalunya, d'Andorra, de les Illes Balears i del País Valencià. Els catalanoparlants podien trobar més de 800.000 anuncis en aquest portal, però els últims mesos no podien publicar-los en català. El portal web havia comptat fins aquell moment amb l'opció d'escriure els anuncis en llengua catalana, així com també en castellà, anglès, francès, holandès i italià. A l'octubre es va restringir l'opció d'utilitzar el català i la Plataforma per la Llengua va començar un seguit de contactes amb l'empresa amb l'objectiu de revertir la situació. Finalment, s'ha aconseguit que Habitaclia rectifiqui i torni a permetre anuncis escrits en català.

El català a internet és un dels grans reptes als quals s'enfronta la llengua catalana. La Plataforma per la Llengua treballa per aconseguir que pàgines web de grans empreses ofereixin una versió en català dels portals i perquè respectin els drets dels seus parlants. L'ONG del català busca revertir aquesta situació i fa pressió des de fa anys perquè portals com Tripadvisor habilitin el català al web. Webs com Seat Andorral'Hotel Arts o Silence ja es poden trobar en català gràcies a la intervenció directa de l'entitat.