324 candidatures opten a ser finalistes a la vuitena edició dels Premis Martí Gasull i Roig

La Plataforma per la Llengua va tancar divendres la primera etapa de participació amb 636 propostes, de les quals van sortir les més de tres-centes candidatures

El 15 de març es faran públiques les tres propostes finalistes i s'obrirà el període de votació popular

L'acte de lliurament dels premis serà el 19 d'abril al Teatre Poliorama d'acord amb les mesures de seguretat sanitàries pertinents

Els Premis Martí Gasull i Roig, que reconeixen la tasca a favor de la llengua catalana d'una persona o entitat del domini lingüístic, tanquen la primera etapa de participació amb una xifra rècord de candidatures: s'han suggerit 324 persones i entitats per guanyar el guardó d'aquesta vuitena edició. La Plataforma per la Llengua ha rebut més de 636 propostes, entre les quals es troben persones del món literari, entitats del tercer sector, diaris i revistes, cantants i creadors de continguts audiovisuals.

La vuitena edició dels Premis Martí Gasull i Roig segueix ara el procediment habitual: un jurat format per Eva Bertrana, Òscar Escuder (president de la Plataforma per la Llengua), Anna Moner, Carme Forcadell, Isona Passola, Joan Maria Pou, Pilar Roig, Fanny Tur i Xevi Xirgo.

La Plataforma per la Llengua obrirà el 15 de març un període de votació popular a través del web http://www.premimartigasull.cat/ per escollir entre les tres propostes finalistes la persona o entitat guanyadora de la vuitena edició. El veredicte es farà públic durant l'acte de lliurament de premis al Teatre Poliorama de Barcelona el 19 d'abril.

Els Premis tindran dues modalitats: el Premi Martí Gasull i Roig i el Premi Especial del Jurat Martí Gasull i Roig. Aquest segon guardó, que es dona per 5è any consecutiu, té un caràcter honorífic i el concedeix el jurat a persones que s'han distingit per la defensa de la llengua i la millora de la situació del català durant la seva trajectòria.

L'ONG del català vol agrair l'alta implicació en aquesta primera fase dels premis i convida a continuar participant en la votació dels finalistes.