La Plataforma per la Llengua fa 33 tallers de valençubers per tot el País Valencià

Durant el desembre del 2020, la Plataforma per la Llengua ha organitzat, per tot el País Valencià, 33 de tallers d'introducció al canal valençubers, plataforma de difusió de vídeos de youtube en valencià. Valençubers aplega en l'actualitat 60 canals de comunicació en valencià. L'activitat ha estat relacionada amb el foment de l'educomunicació, és a dir de l'aprofitament didàctic de les noves tecnologies. En el tallers s'ha fet difusió del I Concurs de TikTok en valencià, una xarxa social que té ressò principalment en el sector de l'adolescència. Aquest primer concurs ha sigut convocat per l'associació ACICOM Ciutadania i comunicació i per la Plataforma per la Llengua País Valencià.

En els tallers de cultura juvenil han participat Sergi Pau, coordinador del canal Valençubers; Alfons Pérez el Blüe (més conegut com a @malparlat) pioner del rap en valencià el 2008 i creador del famós «Rap de la Paella»; i Simmer Valenciana, experta en videojocs en valencià. L'activitat ha estat coordinada pels comunicadors Carles López Cerezuela, de l'associació ACICOM, i Adrià Argent, de @valencianismes.

S'han realitzat tallers de valençubers en col·legis i instituts de 21 poblacions del territori valencià, en concret a Alacant, Algemesí, Benicarló, Benidorm, Benifaió, Borriana, Castelló, Costur, Dénia, Gandia, Els Poblets, l'Alcora, l'Alcúdia de Crespins, Llíria, Mislata, Nules, Sollana, Ontinyent, Tavernes de la Valldigna, Tormos i València.