Aprovada la moció que reconeix la unitat de la llengua a l’Ajuntament d’Arenys de Mar

Arenys de Mar és la primera localitat de la comarca on s'aprova la moció, impulsada per la Plataforma per la Llengua, en la qual es reivindica la unitat de la llengua i s'insta totes les institucions a aturar la fragmentació lingüística.

El passat dijous 22 d'octubre, el ple municipal de l'Ajuntament d'Arenys de Mar va aprovar la moció, impulsada per la Plataforma per la Llengua i promoguda a partir de la campanya Som 10 milions, som una llengua. La moció es va aprovar gràcies als suports dels grups municipals d'ERC, CUP, Junts per Arenys, Arenys en Comú i un regidor del PSC.

En l'articulat del text aprovat es reconeix la unitat de la llengua, es rebutgen els impediments normatius i administratius per poder viure amb normalitat en català i s'insta les diferents administracions a vetllar pel compliment d'aquestes propostes i a abandonar les pràctiques de fragmentació lingüística.

L'aprovació de diferents mocions a les administracions arreu del territori forma part de la segona fase de la campanya "Som 10 milions, som una llengua", duta a terme per l'entitat des de l'octubre del 2019, amb la qual es vol reivindicar la unitat de la llengua que parlem 10 milions de persones arreu del domini lingüístic i que denuncia també els intents de fragmentació lingüística de les diferents administracions.

Fins ara la campanya ha recollit més de 38.000 adhesions i a dia d'avui s'ha desenvolupat una trentena d'actes arreu del territori per fer arribar aquest missatge i  per donar a conèixer els motius pels quals és important defensar la unitat de la llengua.