Ens coordinem amb entitats europees per actuar a favor de les llengües minoritzades

Assistim a la reunió de la direcció de la Xarxa Europea per la Igualtat Lingüística (ELEN)

L'actualització dels efectes de la pandèmia en les llengües minoritzades ha centrat el debat de la trobada

Aquest divendres 23 d'octubre la Plataforma per la Llengua hem assistit a la reunió de la direcció de la Xarxa Europea per la Igualtat Lingüística (ELEN), de la qual formem part.

La Plataforma per la Llengua ens hem coordinat amb d'altres entitats lingüístiques europees per tal de consensuar actuacions a favor de les llengües minoritzades a Europa. Així, hem participat en la reunió digital de la direcció de l'entitat European Language Equality Network, paraigua de desenes d'associacions arreu d'Europa. En aquesta ocasió, el discurs s'ha centrat en l'actualització dels efectes de la pandèmia en les llengües minoritzades.

La vicepresidenta d'ELEN i membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, Rosa de les Neus Marco, subratlla que "els governs semblen ignorar, també en ocasions com en la pandèmia, les seves obligacions legals envers les llengües". La reunió ha comptat també amb la presència de Fernand de Varennes, especial ponent de l'ONU per les Minories, i Elise Cornu, del Consell d'Europa, cap de la divisió de Minories Nacionals i Llengües Minoritàries.

ELEN és l'organització europea que treballa per promoure i protegir les llengües minoritàries i minoritzades d'Europa. Representa 46 llengües amb 166 organitzacions de 23 estats. Té caràcter consultiu amb el Parlament Europeu, el Consell d'Europa, les Nacions Unides i la UNESCO.