El passat 15 de juliol ens vam reunir amb d'altres entitats lingüístiques europees en l'Steering Committe d'ELEN. En la reunió vam tractar específicament la intervenció que ELEN va dur a terme el 16 de juliol a l'Universal Periodic Review de l'ONU a l'Estat espanyol, on vam aportar els nostres arguments sobre com s'hi tracten els drets lingüístics. En aquest sentit, la representant de la Plataforma per la Llengua i vicepresidenta d'ELEN, Rosa de les Neus Marco-Palau, va afirmar que "poder intervenir en l'UPR és una bona oportunitat per posar de manifest i internacionalitzar quina és la situació concreta de drets lingüístics i civils dels catalanoparlants."
Una altra de les línies en què estem treballant a ELEN és en com ha influït la pandèmia en les llengües minoritzades i/o minoritàries, per tal de valorar de quina manera ha augmentat la seva situació de desigualtat. Així, es vol treballar en diversos àmbits com en educació, en els mèdia o en economia.
A causa del context de pandèmia actual la reunió va dur-se a terme telemàticament.
L'European Language Equality Network (ELEN)
L'ONG del català forma part de la directiva d'ELEN i en té una vicepresidència des del 2016. La Xarxa Europea per a la Igualtat Lingüística és una organització paraigua de més de quaranta entitats d'arreu d'Europa que treballen per defensar i promoure la diversitat lingüística arreu dels territoris europeus.
Per més informació: www.elen.ngo