Després de la nostra petició, s’instal·len senyals en valencià a Alacant

Al maig, la Plataforma per la Llengua va reclamar l'ús del valencià en la retolació d'informació urbana a la ciutat.

L'Ajuntament d'Alacant ha instal·lat el mes de juny unes noves senyalitzacions en què hi ha igualtat lingüística. Això ha ocorregut després de les peticions de la Plataforma per la Llengua a l'Oficina de Drets Lingüístics i l'Ajuntament per la manca d'ús del valencià en els senyals de la zona d'estacionament limitat, en els rètols per a la circulació de vehicles a l'avinguda de Benito Pérez Galdós, a la plaça dels Estels (coneguda popularment com la plaça dels Cavalls) i a l'avinguda d'Alfons el Savi, entre d'altres.

El portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, considera que «a Alacant, l'ús del valencià en la retolació urbana és justificat perquè el valencià és també llengua oficial i volem igualtat lingüística entre tots els alacantins i alacantines».

Per això, l'ONG del valencià es congratula d'aquest canvi i espera que l'Ajuntament d'Alacant continue respectant els drets lingüístics de tots els alacantins i alacantines.