A instàncies de la Plataforma per la Llengua, el Senat espanyol i les Corts Valencianes votaran el reconeixement explícit de la unitat de la llengua

Esquerra Republicana del País Valencià i Més per Mallorca impulsen la reclamació de l'ONG del català amb l'entrada de mocions a la cambra valenciana i la cambra alta espanyola

Josep Barberà, president d'Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV), i el senador Vicenç Vidal, de Més per Mallorca, són els primers representants públics a impulsar iniciatives parlamentàries per demanar el reconeixement explícit de la unitat de la llengua catalana, tal com reclama la Plataforma per la Llengua.

Barberà ha presentat una moció que emplaça les Corts Valencianes a posicionar-se davant el nou atac del Tribunal Suprem a la unitat de la llengua. "Davant les agressions al valencià cal actuar sense fissures; cap tribunal ens ha de dir com hem de parlar", exposen des de la formació republicana. De la seva banda, Vidal ha entrat una moció de Més per Mallorca en termes similars per al seu debat al Senat espanyol.

Des de l'ONG del català fem una crida al conjunt de formacions polítiques a presentar aquesta petició als ajuntaments, consells territorials i parlaments dels territoris de parla catalana i de les institucions de l'Estat espanyol. En aquest sentit, l'entitat posa a la seva disposició diversos models de la proposta de moció per al reconeixement explícit de la unitat de la llengua catalana per tal de fer-la arribar a tots els organismes pertinents i amplificar així les reivindicacions expressades a la campanya "Som 10 milions, som una llengua".