'Canviar el món', nou videoclip de rap en català fet pels alumnes de l’INS Pablo Picasso

La Plataforma per la Llengua ha impulsat aquesta activitat a l'Institut Pablo Picasso del barri Ciutat Meridiana, a Barcelona. L'alumnat de l'institut ha escrit el tema, ha enregistrat la cançó a l'estudi de l'SGAE i ha gravat el videoclip.

Aquest dijous s'ha presentat a l'Institut Pablo Picasso de Ciutat Meridiana el videoclip Canviar el món, elaborat pels alumnes de l'institut i el raper Nel·lo C. Els nois i noies han descobert el resultat d'una activitat musical que busca introduir i dinamitzar l'ús social del català entre el jovent, en aquest cas directament en el marc del seu centre educatiu, on s'han detectat dèficits lingüístics.

Una desena d'alumnes de primer i segon d'ESO han participat, durant quatre mesos, en el taller de rap. Han après a fer rimes, musicar-les i cantar-les, sempre amb la llengua catalana com a eina de cohesió social. Aquesta activitat s'emmarca dins el Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana, impulsat per la Plataforma per la Llengua amb l'objectiu de facilitar la incorporació de la llengua catalana als diferents espais del barri, especialment als llocs on acudeixen persones d'origen nouvingut, conjuntament amb les entitats de referència del barri, les diferents comunitats religioses, els agents socials, etc. per tal que el català esdevingui una eina d'arrelament i de cohesió social.