Homenatgen Toni Royo per la seva trajectòria a favor de la llengua

La Plataforma per la Llengua és present a l'acte de reconeixement que li ha organitzat Acció Cultural del País Valencià a la ciutat de Castelló

Antoni Royo (Castelló, 1954) és membre de la Junta Executiva de l'ONG del català i ha estat 42 anys al capdavant de la delegació d'ACPV a les comarques castellonenques

La sala d'actes de l'històric edifici del Menador de Castelló de la Plana va quedar petita el proppassat dijous 6 de febrer en l'acte d'homenatge que Acció Cultural del País Valencià va organitzar-li al que durant 42 anys ha estat el seu delegat a les comarques castellonenques, Antoni Royo i Pérez.

L'acte va consistir en parlaments de Joan Francesc Mira, Vicent Pitarch, Ali Brancal o Anton Baiges, i a més va comptar amb la presència d'amics provinents de diferents punts del domini lingüístic. També van acompanyar l'homenatjat representants de diverses entitats com Escola Valenciana, Òmnium Cultural i la Plataforma per la Llengua, que li havia preparat un vídeo sorpresa.

A Castelló, el secretari de l'ONG del català, Francesc Marco, va felicitar l'historiador tot destacant que "la de Toni Royo és una trajectòria de constància, fermesa i valors, d'ideòleg i d'activista al mateix temps, sempre, des de la seva estimada Castelló i amb la mirada posada al conjunt dels territoris de parla catalana, els Països Catalans".

Antoni Royo i Pérez

Castelló de la Plana, 1954. Llicenciat en Història per la Universitat de València. Ha estat durant quatre dècades al capdavant de la delegació a Castelló d'Acció Cultural del País Valencià. Amb el pseudònim de Jordi Querol ha publicat poesia, estudis biogràfics i diferents novel·les de temàtica històrica, com la cèlebre Abans moros que catalans (Tres i quatre, 1984). El 2016 va ser reconegut com a Valencià de l'any.