El 3 de desembre, dona pel català!

Ja pots fer el teu donatiu i participar en el Giving Tuesday per ajudar-nos a portar la llengua catalana, i la cultura i l'oci en català al barri de La Mina.

La Plataforma per la Llengua s'uneix per segon any consecutiu al #GivingTuesday, un moviment global que busca incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L'objectiu és dedicar un dia, arreu del món, i que enguany és el 3 de desembre, per celebrar l'acció de donar.

Des de l'ONG del català volem posar en marxa un nou projecte amb l'objectiu de continuar treballant per la cohesió social a La Mina, amb el català com a llengua comuna. Volem oferir la llengua catalana com a punt de trobada en els diferents espais d'un mateix barri i com a element clau per obrir fronteres, a més d'acostar la llengua catalana a les entitats religioses i als seus membres i vincular-la a la promoció a les altres entitats del barri.

Què podrem fer amb el teu donatiu?

1. Crear una guia bilingüe romaní-català per a mostrar els vincles que històricament hi ha hagut entre les realitats gitana i catalana.
  2. Desenvolupar tallers de rap i rumba catalana, amb la col·laboració del cantant de rap Nel·lo C i el cantant del grup de rumba Ai Ai Ai, Rafalito Salazar.
  3. Dur a terme la gravació d'un videoclip amb la participació de tot el barri de La Mina.

L'objectiu és aconseguir 10.000 €, la qual cosa és un gran repte, per això el teu suport és imprescindible per poder fer-ho possible. Com ens pots ajudar?

• Fent un donatiu a la nostra pàgina web: www.plataforma-llengua.cat/jodonopelcatala
  • Ajudant-nos a difondre la campanya a través de les xarxes socials utilitzant l'etiqueta #JoDonoPelCatalà, especialment el dia 3 de desembre.
  • Compartint la iniciativa entre els teus contactes a través de missatges pel mòbil o del correu electrònic.
  • Ja has fet algun donatiu a la Plataforma per la Llengua? Explica els teus motius per fer-ho en el concurs #Jodonoperquè. Pots ajudar-nos a aconseguir un premi! Consulta com participar-hi aquí.

L'any passat la Plataforma per la Llengua ja va participar en el Giving Tuesday amb l'objectiu de crear grups de reforç lingüístic per a infants i joves d'origen nouvingut. Gràcies als donatius que vam rebre, aquest passat curs escolar 2018-2019 hem pogut crear 8 grups de reforç a les ciutats de Barcelona i Sabadell.

En total, un centenar de joves i infants amb dificultats en l'aprenentatge de la llengua catalana de les escoles on hem desenvolupat aquest projecte han pogut millorar les seves competències lingüístiques en català a partir d'una intervenció integral i personalitzada.