El Meridiana Rock reivindica la música en català com a eina de cohesió a Nou Barris

Més de 12.000 persones omplen el Parc de Can Dragó per escoltar Doctor Prats o Auxili de la mà de la Plataforma per la Llengua

Nens i nenes de Ciutat Meridiana i del barri de Porta col·laboren amb els artistes Suu i Nel·lo C, en una iniciativa per promoure la música i el català com a eines de cohesió

Les entitats i associacions del barri han col·laborat amb l'ONG del català per impulsar la segona edició del festival

Tot i la pluja que durant el dia amenaçava el festival, més de 12.000 persones han omplert el Parc de Can Dragó, a Nou Barris, per gaudir del Meridiana Rock, des de les 18 h fins a les 2 h d'aquesta matinada. El concert, organitzat per la Plataforma per la Llengua i Sunmusic BCN, la productora del Canet Rock, tenia un objectiu molt clar: "generar una programació cultural de qualitat i normalitzar la participació cultural en català i, per tant, fomentar la inclusió i la cohesió socials", en paraules del president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder.

Doctor Prats ha estat el cap de cartell i punt culminant d'un concert que ha comptat amb artistes de primer nivell, com Auxili, Roba Estesa, Suu, dj Ernest Codina i Infumables. Més de 8 hores de música en català, per tal de "normalitzar que el català és una llengua viva, dinàmica, que tant serveix per estudiar, per reunions de feina, com per anar de festa: volem reforçar el català com a llengua comuna, com a punt de trobada", assegura Escuder.

La tria del lloc ha estat especialment rellevant, perquè es tracta d'un territori exclòs de la centralitat cultural tradicional de Barcelona, segons l'entitat. És per aquest motiu que l'acte ha estat d'accés lliure, per tal de democratitzar la cultura tot facilitant als veïns l'accés a una programació cultural de qualitat en un entorn on aquest tipus d'oferta és pràcticament inexistent. "Volem crear una nova centralitat cultural, per tal que la població de l'àrea metropolitana disposi d'un incentiu per visitar Nou Barris", assegura Escuder. Després de l'èxit d'assistència d'aquesta nova edició del Meridiana Rock, la Plataforma per la Llengua insta a les diverses administracions (Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona i Generalitat de Catalunya) a comprometre's clarament amb aquest projecte d'inclusió i cohesió social.

Implicació de les entitats del districte

Meridiana Rock s'emmarca dins de la Festa Major del barri de Porta i del districte de Nou Barris, però també dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral que la Plataforma per la Llengua desenvolupa al districte. És per això que dos dels principals objectius del Meridiana Rock són incentivar l'accés i la participació dels joves en un projecte cultural i alhora potenciar la participació d'entitats veïnals, de persones nouvingudes i associacions del barri de Porta i del Districte de Nou Barris. En aquest sentit, el Meridiana Rock compta amb la col·laboració de moltes entitats del barri de Porta i especialment de les integrades a la Comissió de festes. Això suposa una extensió i consolidació de la feina conjunta amb entitats de Nou Barris, després de la realització del concert ara fa un any al districte que es va dur a terme conjuntament amb entitats de Ciutat Meridiana: "Fes-te Meridiana".

Per tal de reforçar la participació de les entitats i la importància de la seva implicació en un projecte de cohesió social, la Fundació Privada Vozes ha compartit escenari amb la cantant SUU, mentre que els alumnes de l'Escola Ferrer i Guàrdia i de l'Institut Picasso de Ciutat Meridiana han cantat amb el raper Nel·lo C el que han estat preparant al llarg dels tallers de rap en català que la Plataforma per la Llengua ha impulsat als seus centres.