Inditex fa efectives les peticions de la Plataforma per la Llengua i afegeix l’etiquetatge en català als seus productes

Botigues com Zara, Bershka, Stradivarius i Pull&Bear ja tenen bona part del seu assortiment amb l'etiquetatge en català

La Plataforma per la Llengua havia reclamat a Inditex que adaptés els seus productes a la normativa vigent, que, juntament amb el castellà, exigeix que aquests tipus de productes estiguin etiquetats en català quan es venen a Catalunya

El Grup Inditex ja etiqueta per primera vegada els seus productes, la majoria peces de roba, en llengua catalana. Entre la quinzena de llengües que inclou, hi són també per primera vegada el gallec i el basc. Concretament, són presents als articles de Zara, Bershka, Stradivarius i Pull&Bear. Així, Inditex ha atès les peticions realitzades per la Plataforma per la Llengua, que en el seu dia va fer la reclamació a la multinacional gallega.

Es tracta de les informacions obligatòries que en el cas català estan previstes a la Llei 22/2010 del codi de consum de Catalunya, i ratificades el 2017 i el 2018 per dues sentències del Tribunal Constitucional espanyol que obliguen a adaptar-s'hi. En alguns casos són indicacions curtes en l'etiqueta adherida a la roba i en altres algunes de més extenses en cartrons i embalatge, sempre al mateix nivell que les altres llengües.

Des de l'ONG del català es valora de manera molt positiva aquest canvi en les polítiques d'Inditex, que compta amb més de 7.000 botigues arreu del món. Així mateix, s'adiu a un impuls en la via de la responsabilitat després d'algunes crítiques rebudes. Les seves botigues a Catalunya ja incloïen la retolació en català i fa uns anys va afegir la nostra llengua en els webs de les principals marques. Ara, amb aquest canvi, demostra una capacitat plena d'adaptar-se al consumidor i a la normativa.

Així mateix, la Plataforma per la Llengua lamenta que algunes multinacionals catalanes no han mostrat la mateixa responsabilitat ni voluntat per actuar d'acord a les normes del mercat. Aquest és el cas de les marques catalanes Mango i Desigual. A diferència d'Inditex, no inclouen el català en l'etiquetatge i per tant els productes venuts a Catalunya es venen de manera irregular i fora del que estableix la llei.