Puigdemont inaugura al Parlament Europeu l’exposició de la Plataforma per la Llengua

L'exhibició de l'ONG del català va ser censurada i prohibida per l'Eurocambra, però posteriorment va autoritzar-la

"Això no va només de drets lingüístics, va de drets en general: de llibertat i democràcia", ha assegurat Puigdemont

Els consellers Serret, Comín, Puig i Ponsatí també han assistit a l'acte juntament amb eurodiputats de tots els grups i representants de la societat civil

"Només volem tenir els mateixos drets que els parlants d'altres llengües europees", ha assegurat Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua

En la seva primera visita al Parlament Europeu des de l'inici de l'exili, el president Puigdemont ha assegurat que la lluita pels drets del català és també la lluita per la llibertat i per la democràcia. Així s'ha expressat durant la inauguració de l'exposició que la Plataforma per la Llengua ha presentat avui a l'Eurocambra. Una exhibició que el Parlament Europeu va censurar i prohibir, però que posteriorment va tornar a autoritzar.

"La supervivència del català és a les nostres mans", ha assegurat. "Com s'explica que al Parlament Europeu, que és la casa de la paraula i la llibertat, no s'hi pugui emprar el català?", ha denunciat Puigdemont. "Per això vull donar les gràcies a la Plataforma per la Llengua: perquè la defensa del català no només és cosa de les administracions, ens concerneix a tots", ha agraït.

Per la seva banda, el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, ha posat en valor la vitalitat de la llengua catalana. "El català no és una llengua minoritària. És la 14a llengua més parlada d'Europa, amb més de 10 milions de parlants. És una llengua que es parla a quatre estats d'Europa", ha remarcat. "Però per altra banda, veiem que els catalanoparlants no són tractats com pertocaria. El català no és llengua oficial de l'Estat, i això comporta, per exemple, que els jutges i els servidors estatals no han d'estar capacitats per atendre la ciutadania en català. Aquest cas seria inimaginable a Bèlgica o Suïssa, per exemple", ha denunciat Escuder.

L'eurodiputat Ramon Tremosa, per la seva part, ha recordat que el president del Parlament Europeu, Antonio Tajani, però també el seu antecessor, Martin Schultz, han obert la porta a l'ús del català al Parlament Europeu. "Si això no és possible, és perquè l'Estat espanyol s'hi oposa. Per tant, queda clar que el català no és una llengua minoritària: és una llengua minoritzada", ha sentenciat Tremosa.