El Parlament Europeu rectifica i autoritza l’exposició censurada sobre el català de la Plataforma per la Llengua

Després de negociacions amb els equips de l'eurodiputat Ramon Tremosa i de l'ONG del català, finalment l'eurocambra aixeca el vet a l'exhibició

«The Catalan Language: 10 milion voices» s'inaugurarà el 4 de març, tal com estava previst

«No podia ser d'altra manera: era inaudit que el Parlament Europeu prohibís una exposició sobre una llengua europea», assegura Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua

El Parlament Europeu finalment ha autoritzat l'exposició sobre la llengua catalana de la Plataforma per la Llengua, que té el suport de l'eurodiputat Ramon Tremosa. Tot i que el 15 de febrer passat els responsables del servei d'exposicions del Parlament Europeu havien censurat i vetat l'exhibició en una comunicació a la Plataforma per la Llengua, l'eurocambra ha rectificat després que l'ONG del català i Tremosa denunciessin públicament els fets.

Després de la denúncia pública de la censura i del ressò als mitjans i les xarxes socials, l'equip del Parlament Europeu va contactar amb la Plataforma per la Llengua per demanar més informació sobre el contingut de l'exposició. Tot i que abans d'aixecar-hi el vet, van intentar de reubicar l'exhibició a un espai més amagat dins del Parlament Europeu, la negativa de l'equip de Tremosa i de la Plataforma per la Llengua han fet que finalment s'hagi autoritzat l'exposició a l'espai previst inicialment.

L'exhibició «The Catalan Language: 10 milion voices» s'inaugurarà el proper 4 de març al Parlament Europeu i podrà visitar-se fins el 7 de març. L'exposició pretén explicar als eurodiputats, treballadors i visitants del Parlament Europeu que el català no és una llengua minoritària, sinó la 14a més parlada d'Europa, quina és la seva situació actual, quines són les problemàtiques generades per la no oficialitat a la Unió Europea i a l'Estat espanyol.