Centenars d'infants participen en l'edició d'enguany de la Festa per la Joguina en Català

Centenars de nens i nenes van participar un any més en la quarta edició de la Festa per la Joguina en Català, que es va celebrar el passat 22 de desembre al passeig de Sant Joan de Barcelona. Aquesta jornada lúdica que la Plataforma per la Llengua organitza cada any al mes de desembre té l'objectiu de reivindicar que les joguines que els infants reben cada any per aquestes dates siguin etiquetades i tinguin les instruccions en la nostra llengua. La festa s'engloba en la campanya "En català, jugues?" de la Plataforma per la Llengua. Per a més informació sobre la campanya, entreu en aquest enllaç.

El passeig de Sant Joan de Barcelona (en el tram entre els carrers Mallorca i Rosselló) va ser l'escenari de la festa, que va comptar amb nombroses activitats adreçades especialment als més petits: un castell inflable, ludoteques, tallers didàctics (de maquillatge, dibuix, malabars, corones reials, etc), actuacions del grup musical i d'animació La Tresca i la Verdesca i de la rondallaire Sílvia Llorente, jocs mecànics amb Guixot de 8, jocs de pc i la presència d'un patge reial que recollirà les cartes dels infants per portar-les als Reis Mags.

Més enllà de la festa, la campanya es complementa amb l'edició de prop de 20.000 cartes als Reis que comencen amb el tradicional encapçalament "Estimats Reis Mags d'Orient" i que conclouen amb una petició per als tres Reis: "Poder jugar en català". Les cartes s'han distribuït per escoles, ludoteques, biblioteques, ajuntaments, casals, esplais i botigues d'arreu dels Països Catalans.

La festa s'engloba en la campanya "En català, jugues?", que té a grans trets quatre objectius: conscienciar les empreses de la importància de tenir en compte la nostra llengua a l'hora de comercialitzar productes orientats als infants en el nostre país; demanar a les administracions una legislació especial pel que fa a la llengua de jocs, joguines, vídeos, videojocs i altres materials dirigits als nens i joves que es comercialitzen a Catalunya; convidar tota la població a tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els regals per als més petits; i promocionar i donar a conèixer l'oferta existent en català de joguines.

Per a més informació, entreu en el web de la campanya "En català, jugues?".