Plataforma per la Llengua ha oficialitzat la seva entrada a la xarxa FUEN com a membre de suport

Federal Union of European Nationalities (FUEN) treballa per ser el representant de les minories europees a través de la protecció i la promoció de la identitat, la llengua, la cultura i els drets i el caràcter d'aquestes minories

Fundada el 1949 a París, FUEN és l'organització paraigua de minories nacionals més gran d'Europa, amb aproximadament 90 organitzacions membres procedents de 33 estats d'Europa. El seu document de treball bàsic és la Carta per a les minories nacionals i autòctones, redactada l'any 2006.

Un dels àmbits de treball d'aquesta xarxa és la defensa de les llengües minoritzades, sent aquesta una temàtica molt destacada en el marc de la iniciativa legislativa europea Minority Safepack, amb la qual l'ONG del català ha col·laborat activament, i que ha aconseguit més d'un milió de signatures de suport. Entre les mesures proposades per aquesta iniciativa destaca l'aprovació d'una Recomanació del Consell de la Unió Europea sobre les polítiques de reconeixement de la diversitat lingüística dels Estats membres de la UE o la promulgació d'una Directiva que unifiqui els drets de copyright per impedir que determinats continguts audiovisuals es puguin blocar entre les fronteres dels Estats membres, fet que garantiria la plena reciprocitat de les emissions audiovisuals en català, entre altres llengües.

La Plataforma per la Llengua ha acordat amb FUEN treballar activament per aconseguir que la iniciativa Minority Safepack passi les properes tramitacions davant la Comissió Europea, així com sensibilitzar la societat i els partits polítics compromesos amb la defensa del català de la importància de treballar perquè la iniciativa pugui ser votada al Parlament Europeu i s'aprovi. D'altra banda, la Plataforma per la Llengua s'implicarà en qualsevol altra tasca impulsada per la xarxa que pugui tenir utilitat per a la millora de l'estatus jurídic del català i les altres llengües no oficials de la UE en el plànol europeu.