L’Ajuntament de Barcelona es compromet a incorporar el català a la “Carrera de la Mujer” 2019

Actualment, l'esdeveniment esportiu no ofereix cap tipus d'informació en català

Ni el web, ni els anuncis, ni les samarretes, ni les ampolles d'aigua... Aquests són només alguns dels productes de la "Carrera de la Mujer" que no estan disponibles en català. L'esdeveniment, que se celebra anualment a la ciutat de Barcelona des de fa 14 anys amb el suport de l'Ajuntament, ha menystingut fins ara el català en totes les seves comunicacions.

Gràcies a una queixa rebuda al servei de queixes i consultes de la Plataforma per la Llengua, on se'ns informava d'aquesta situació, l'entitat va assessorar l'afectada sobre quines vies podia seguir per aconseguir un canvi a favor de la llengua i fer valer els seus drets lingüístics.

L'afectada va dirigir-se a l'Ajuntament de Barcelona mitjançant el correu electrònic, en què reclamava poder utilitzar la llengua catalana al web i al formulari d'inscripció. Segons l'apartat 3r i 4t de l'article primer del reglament municipal d'ús del català, les empreses que rebin el suport de l'Ajuntament de Barcelona "han d'utilitzar, almenys, el català en la retolació, en els avisos i en la documentació adreçats al públic". L'Ajuntament ha respost afirmant que treballaran conjuntament amb els organitzadors perquè l'edició de l'any que ve incorpori la llengua catalana en les seves comunicacions.

Des de la Plataforma per la Llengua farem un seguiment del cas, tot i que considerem un èxit que l'Ajuntament de Barcelona hagi decidit prendre les mesures necessàries per a assegurar que la Cursa de la Dona de l'any que ve sigui per a totes les dones, també les catalanoparlants.