La Festa Major de la Creu de Barberà, també en català!

La Plataforma per la Llengua va participar a la Festa Major del barri de la Creu de Barberà, una activitat que forma part del Pla d'actuació lingüística integral de Sabadell Sud

Dijous 5 de juliol a les 21.30 h es va organitzar una sessió de cinema a la fresca a la plaça de la Creu de Barberà. Es va projectar la pel·lícula Mustang, a proposta del Festival Reteena, un film del 2015 dirigit per la cineasta turca Deniz Gamze Ergüven. Es tracta d'una coproducció entre TurquiaFrança i Alemanya i conté un episodi que està basat en la vida real de la directora. La història es desenvolupa en un remot poble de Turquia, on cinc joves germanes viuen juntes amb la seva àvia. La societat local, repressiva i marcadament patriarcal, no posa les coses fàcils a les germanes, que malgrat els seus enginyosos estratagemes i fugides no sempre aconsegueixen triomfar en la defensa de la seva llibertat.

Divendres 6 de juliol a les 18.30 h el cantant Nel·lo C va actuar a la plaça de la Creu de Barberà per divulgar el seu missatge habitual d'arrelament al territori i de diversitat cultural, amb el català com a llengua comuna. Es van poder escoltar les lletres i rimes de cançons com ara "Herois", "Mai", "Carn de canó", "Llunàtic", "El Barri", etc., que forma part del repertori del cantant, el mateix que ha portat a terme un videoclip de rap en català amb els alumnes de l'Institut Ribot i Serra de Sabadell Sud, que va sortir a la llum al juny.

Dissabte 7 de juliol de 18 a 20 h es va muntar un campionat de tennis de taula a l'avinguda de Barberà. En aquest cas la Federació Catalana de Tennis de Taula va organitzar l'activitat, que va tenir molt d'èxit. Finalment diumenge 8 de juliol a les 12 h hi va haver un espectacle de contes animats, "Xafarranxo a la masia de l'avi Pere i l'àvia Maria", a càrrec de Gerard Garcés, que va aplegar una bona colla d'infants i els va fer passar una estona ben entretinguda.

Aquestes activitats s'emmarquen en el Pla d'actuació lingüística integral a Sabadell Sud, que té l'objectiu d'acostar el català a diferents espais del barri i d'animar a parlar-lo a les persones que habitualment no el parlen. És una activitat que s'ha portat a terme dins l'àmbit de foment del català a l'espai de lleure i en col·laboració amb l'Associació de Veïns de la Creu de Barberà, a qui agraïm la bona predisposició a treballar plegats.