La Plataforma per la Llengua denuncia que el govern de Sánchez només treballarà per la cultura en espanyol

L'ONG del català lamenta que, segons el BOE, el Ministeri de Cultura espanyol només té l'encàrrec de promoure la cultura en castellà. L'entitat reclama al govern espanyol una rectificació davant el que considera un menyspreu a la resta de llengües de l'Estat.

El Ministeri de Cultura i Esports del govern Sánchez només treballarà per la promoció i difusió de la cultura en espanyol. Així ho assegura el Butlletí Oficial de l'Estat, en l'article que detalla les funcions del Ministeri, segons denuncia la Plataforma per la Llengua. En aquest article, en què es recull el Reial Decret de reordenament dels ministeris, no apareix cap menció a la cultura en la resta de llengües de l'Estat.

La Plataforma per la Llengua recorda que aquest menyspreu a la llengua catalana i a la resta de llengües oficials no són en absolut nous, tampoc en l'ordenació de les tasques de difusió cultural. En aquest sentit, denuncia i posa de relleu que el president Pedro Sánchez renova el compromís històric de l'administració espanyola amb la identificació única amb el castellà, i reclama una rectificació al respecte.

Adjuntem el text publicat al BOE:

PRESIDENCIA DEL GOBIERNO
Real Decreto 355/2018, de 6 de junio, por el que se reestructuran los departamentos ministeriales.
Artículo 15. Ministerio de Cultura y Deporte.
1. Corresponde al Ministerio de Cultura y Deporte la promoción, protección y difusión del patrimonio histórico español, de los museos estatales y de las artes, del libro, la lectura y la creación literaria, de las actividades cinematográficas y audiovisuales y de los libros y bibliotecas estatales, la promoción y difusión de la cultura en español, así como el impulso de las acciones de cooperación cultural y, en coordinación con el Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea y Cooperación, de las relaciones internacionales en materia de cultura.