Taller de diversitat lingüística i d’interculturalitat a l’Escola Ferrer i Guàrdia de Ciutat Meridiana

Durant el dies 12, 13, i 15 de juny la Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració de voluntaris, va portar a terme un taller per a la diversitat a l'Escola Ferrer i Guàrdia de Ciutat Meridiana. El denominador comú de tots els tallers va ser el català com a llengua comuna.

Gairebé uns 300 alumnes de diversos orígens d'entre 6 i 13 anys van gaudir durant els dies 12, 13 i 15 de juny del taller de diversitat lingüística i interculturalitat de la Plataforma per la Llengua en col·laboració amb l'escola Ferrer i Guàrdia. L'activitat va tenir lloc a la biblioteca de l'escola. Tots els alumnes de l'escola, des del cicle inicial fins al superior, van participar al taller. Els alumnes de cada curs es van dividir en quatre petits grups i van anant passant pels diferents espais del passaport de les llengües, programats de forma itinerant.

Van aprendre a familiaritzar-se amb l'alfabet de l'àrab, l'amazic, el rus, i el panjabi. Al mateix temps van aprendre a escriure els seus noms en les mateixes llengües del taller, acompanyats d'en Gagandeep, en Ait Tahar, en Marc i en Rafik.

L'objectiu del taller és ajudar els infants a reflexionar sobre idees centrals tant de la diversitat lingüística com, de manera més concreta, del paper del català com a llengua comuna. Es va fer d'una manera didàctica perquè els infants es familiaritzessin amb les idees clau del taller. Es va concloure amb un recull de tot allò que han après en forma d'una petita exposició al vestíbul de l'escola, que quedarà oberta per als pares i mares de l'escola.

Aquest taller educatiu pertany al projecte de l'escola Ferrer i Guàrdia L'escola, una finestra al món, del Pla integral lingüístic a Ciutat Meridiana, que pretén dinamitzar lingüísticament les àrees amb més necessitats i cohesionar-les socialment a través de l'ús del català com a eina d'integració social.