El documental «L'Alguer: un pentagrama com un carrer» arriba a diversos cinemes de Catalunya

Produït per la Plataforma per la Llengua i dirigit per Roger Cassany, el documental parteix de la pregunta "Poden les cançons salvar una llengua?" i analitza la situació que viu el català a l'Alguer

Durant els darrers cinquanta anys, la presència de la llengua catalana a la ciutat de l'Alguer ha patit un descens molt important a causa de la pèrdua gairebé completa de la transmissió de pares a fills. La música popular és un dels únics reductes de l'àmbit social en què el català s'utilitza majoritàriament i, per tant, la gran esperança per revifar-ne l'ús a la ciutat.

La Plataforma per la Llengua ha produït el documental L'Alguer: un pentagrama com un carrer, gestat en paral·lel a l'enregistrament i la producció del llibre-disc Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons, amb l'objectiu de donar a conèixer la situació que viu la llengua catalana en aquesta ciutat sarda.

Durant els propers dies, el documental es projectarà en diversos cinemes de Catalunya i també es podrà veure a TV3, el 19 de juny, al programa Sense ficció

Properes projeccions:

- Figueres, cinema Las Vegas: dijous 14, a les 22.00 h, conversa amb Marçal Girbau, guionista del documental

- Penelles, cinema Kursaal: diumenge 17 a les 18.00 h.

- Girona, cinema Truffaut: dilluns 18 a les 20.30 h.

- Lleida, cinema Funatic: dilluns 18 a les 17.30 h. Entrada gratuïta.

- Barcelona, cinemes Girona: diumenge 17 a les 19.30 h, dilluns 18 a les 19.30 h i dimarts 19 a les 19.30 h. Demana la teva entrada de franc si ets soci de la Plataforma per la Llengua: http://bit.ly/2l5NeRw