«L’Alguer: un pentagrama com un carrer» s’estrena al festival DocsBarcelona

Divendres passat més de 150 persones van assistir a l'estrena a l'Auditori del CCCB. El documental s'emetrà al programa 'Sense Ficció' de TV3 el proper 19 de juny

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona va acollir l'estrena mundial del documental «L'Alguer: un pentagrama com un carrer» dins la programació del festival Docs Barcelona. Aquest projecte produït per la Plataforma per la Llengua i dirigit per Roger Cassany parteix de la pregunta "Poden les cançons salvar una llengua?" i analitza la situació que viu el català a l'Alguer. Durant els darrers cinquanta anys la presència de la llengua catalana a la ciutat ha patit un descens molt important causat per la pèrdua gairebé completa de la transmissió de pares a fills. La música popular és un dels únics reductes de l'àmbit social en què el català s'utilitza majoritàriament i, per tant, la gran esperança per revifar-ne l'ús a la ciutat.

Aquest projecte gestat paral·lelament a l'enregistrament i producció del llibre-disc «Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons» va portar la llengua i la cultura algueresa a un auditori del CCCB gairebé ple. Posteriorment a la projecció, els assistents van gaudir d'un col·loqui moderat pel director del festival, Joan Gonzàlez, amb l'algueresa Irene Coghene, membre de l'executiva de la Plataforma per la Llengua, i Roger Cassany, director del documental.

Després d'aquesta estrena a la 21a edició del festival DocsBarcelona, l'ONG del català anuncia que el documental s'emetrà al programa Sense Ficció de Televisió de Catalunya el proper 19 de juny. En aquest enllaç en podeu veure el tràiler.