El documental «L’Alguer: un pentagrama com un carrer» s’estrenarà al festival DocsBarcelona

Aquesta producció de la Plataforma per la Llengua es podrà veure per primera vegada a l'Auditori del CCCB el proper 19 de maig.

Pot la música salvar una llengua? Aquesta és la pregunta que ha servit com a punt de partida per al documental «L'Alguer: un pentagrama com un carrer», dirigit per Roger Cassany i produït per la Plataforma per la Llengua. La presència de la llengua catalana a la ciutat de l'Alguer ha disminuït de manera preocupant durant els darrers cinquanta anys i la transmissió de pares a fills s'ha perdut gairebé per complet. Les cançons són l'única excepció, l'únic àmbit en què els algueresos utilitzen majoritàriament el català i, per tant, la gran esperança per revifar l'ús de la llengua a la ciutat. El documental, gestat en paral·lel amb el llibre-disc «Mans manetes. Paraules, cançons i veus de minyons de l'Alguer», ens mostra l'experiència viscuda pels músics i el cor d'infants durant la gravació i producció d'aquest projecte musical. També vol servir per descobrir la situació de la llengua catalana a la ciutat sarda i per fer-ne prendre consciència. Amb aquestes iniciatives, a més d'homenatjar la cultura algueresa i d'oferir productes en català per als seus habitants, l'ONG del català també vol arribar arreu dels territoris del domini lingüístic.

La 21a edició del festival Docs Barcelona se celebrarà entre el 16 i el 27 de maig i s'hi projectaran fins a 41 documentals de més de 31 països diferents. El documental es podrà veure en una de les sessions especials del festival a l'Auditori del CCCB el dissabte 19 de maig a les 17 h. Si sou socis de la Plataforma per la Llengua, sortejarem 10 entrades dobles entre les persones que escriguin un correu electrònic a promocions@plataforma-llengua.cat amb el nom, cognoms i DNI abans del 18 de maig a les 9 h. Indiqueu a l'assumpte del correu electrònic "Documental Alguer".

Si voleu veure un avançament del documental feu clic aquí.