Notícies ← Altres notícies

L’empresa ODEC incorpora el català al seu web

La Plataforma per la Llengua celebra que l'empresa de gestió de dades i investigació de mercats ODEC incorpori el català en una de les principals fonts de comunicació que té amb el consumidor: el web. Tot i això, lamentem que es facin dues versions per a la mateixa llengua, amb les denominacions "català" i "valencià", i demanarem immediatament a l'empresa que les unifiqui en una sola versió amb les formes dialectals que trobi més adients.

ODEC, empresa pionera en la gestió integral de dades amb cinquanta anys d'experiència, té la seu al País Valencià i oficines a Madrid i Barcelona. Arran de les gestions i els suggeriments que li ha fet l'ONG del català, l'empresa aprofitarà una actualització del seu portal per a fer-ne una millora plurilingüe i incorporar-hi el català i l'anglès.

Amb la incorporació d'aquesta opció de disposar del web en català, ODEC ha obert l'oportunitat de consultar la seva oferta de serveis en aquesta llengua, i millora així l'atenció i la relació amb el client. Amb aquesta mesura, l'empresa fa un pas més en la defensa i el reconeixement dels drets lingüístics dels consumidors catalanoparlants.

Amb la nova modalitat lingüística del web, el client també pot intuir que pot trametre en català les comunicacions amb l'empresa a través del seu formulari, fet que millora substancialment el servei i el vincle entre l'empresa i el consumidor.

Malgrat que considerem positiu aquest canvi en la responsabilitat lingüística de l'empresa, lamentem que ODEC faci una diferenciació entre "valencià" i "català". El terme valencià és el que s'utilitza per a designar la llengua catalana en el territori del País Valencià, i el terme català és utilitzat en tots els territoris de parla catalana. Es tracta, doncs, del mateix idioma amb dues denominacions diferents, però en cap cas es tracta d'una llengua diferent, com podria ser el cas del castellà/espanyol o del flamenc/neerlandès.

Des de la Plataforma per la Llengua, treballem per conscienciar les empreses sobre la necessitat d'incloure el català en el dia a dia i en totes les comunicacions amb el client. En aquest sentit, un dels nostres objectius és acostar la gestió lingüística de les companyies que hi ha al nostre país a aquella que tenen els sectors privats de democràcies lingüístiques més avançades.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin