Unilever rep el premi en reconeixement a la trajectòria en la responsabilitat social empresarial, quan és justament una empresa que ha destacat per pràctiques reiterades il·legals i de discriminació lingüística vers el mercat català. La Plataforma per la Llengua considera que els incompliments legals i les males pràctiques lingüístiques són una part inherent de la responsabilitat social d'una empresa.
La multinacional, que té la seu a Catalunya, s'ha negat a adaptar els seus productes (com Axe, Dove, Flora, Knorr, Rexona, Signal, Calvé, Pond's, Skip, Frigo, Ligeresa o Mimosin) a la Llei 22/2010 del Codi de Consum, que obliga a etiquetar-los en català. En canvi, Unilever aplica la normativa que obliga a etiquetar aquests productes en espanyol, i també la resta de normativa europea relativa a d'altres comunitats lingüístiques més petites que la catalana.
La nostra llengua també és del tot absent en els webs i les xarxes socials de les diverses marques d'aquesta empresa que es distribueixen a Catalunya; en canvi, respecta comunitats lingüístiques molt més petites que la catalana o el plurilingüisme de mercats com el belga o el suís. Per exemple, els productes Knorr tenen dues versions al web per al neerlandès i el francès a Bèlgica, o per al francès i l'alemany a Suïssa; té versió en danès -una llengua que es parla menys que el català- i en finès o, fins i tot, per a mercats tan petits com l'islandès. Aquesta mateixa política s'estén també per a la resta de marques (Dove, per exemple, té webs en eslovac i búlgar i diferenciacions per a Bèlgica; i així mateix passa amb les marques de gelats d'Unilever).