Catalunya i l’Alguer, connectats novament

Vueling ha anunciat que a partir del 25 de març quatre vols connectaran les ciutats de Barcelona i l'Alguer de manera directa fins a l'octubre. Durant aquest estiu passat, la Plataforma per la Llengua va enviar prop de 6.000 peticions, gràcies a la participació de la gent en la campanya volemvolar.cat, als governs de Catalunya i la ciutat sarda perquè treballessin per restablir els vols directes entre els dos territoris.

La Plataforma per la Llengua celebra que Vueling hagi decidit recuperar la connexió directa entre Catalunya i l'Alguer a partir del proper mes de març. Aquest enllaç és imprescindible per a preservar la vitalitat de la llengua catalana a l'illa italiana i permetre la fluïdesa de desplaçaments entre els membres d'una mateixa comunitat lingüística.

Aquest matí, la vicepresidenta de l'ONG del català, Mireia Plana, juntament amb la delegada de l'entitat a la ciutat sarda, Irene Coghene, s'han reunit amb la regidora de Polítiques Culturals i Educatives de la ciutat, Gabriella Esposito, la qual ha agraït a la Plataforma per la Llengua l'impuls de la campanya "Volem volar", llançada l'estiu passat, que reclamava recuperar els vols directes entre Catalunya i l'Alguer que es van perdre el 2016. La campanya ha estat un èxit: prop de 6.000 persones van enviar cartes al president de la Generalitat de Catalunya i el cap de govern de la Regió Autònoma de Sardenya per a demanar-los que busquessin les solucions necessàries a fi de recuperar els vols directes entre els dos territoris. El govern sard va actuar en aquesta línia, i precisament aquesta setmana Vueling ha anunciat que a partir del 25 de març quatre vols connectaran les ciutats de Barcelona i l'Alguer de manera directa fins a l'octubre.

Des de la Plataforma per la Llengua volem agrair el suport de totes les persones que han participat en aquesta campanya i ens han ajudat a fer pressió per a aconseguir el restabliment dels vols directes entre Catalunya i l'Alguer.