La CatalApp arriba a les 50.000 descàrregues en deu mesos de funcionament

La CatalApp, l'aplicació impulsada per la Plataforma per la Llengua que té per objectiu millorar la situació del català en l'àmbit comercial i de serveis, supera les 50.000 descàrregues en menys d'un any, i les 40.000 valoracions d'usuaris.

L'aplicació per a mòbils permet valorar l'atenció oral, escrita i virtual dels més d'1.500.000 comerços i establiments de tots els territoris de parla catalana. Per a valorar el grau de satisfacció amb un comerç, l'usuari en puntua de l'1 al 5 l'atenció oral, escrita i virtual mitjançant unes emoticones i finalment pot afegir-hi comentaris addicionals per a ampliar-ne la valoració.

Gràcies a la CatalApp, els consumidors podran saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l'ús del català. La CatalApp també servirà per a fer conèixer als establiments amb valoracions més baixes la necessitat que millorin la seva política lingüística.

Més enllà d'aquestes funcionalitats, les més de 40.000 valoracions que han aportat els usuaris ens han permès seguir dues línies d'actuació.

D'una banda, hem atorgat els certificats d'"Establiment recomanat per la CatalApp", uns adhesius de reconeixement lingüístic que s'enganxen a l'aparador del restaurant, la botiga o l'establiment. Aquests certificats s'han concedit a aquells establiments que han estat més ben valorats pels usuaris de l'aplicació.

D'altra banda, les valoracions dels usuaris també han permès conèixer en quines empreses manca sensibilitat lingüística. La Plataforma per la Llengua també treballa perquè aquestes empreses que vulneren sistemàticament els drets dels catalanoparlants canviïn de manera de fer. Amb aquest objectiu, l'ONG del català els oferirà la seva dilatada experiència per a trobar maneres d'ajudar-los, com pot ser amb l'oferta de cursos de sensibilització i gestió lingüística en l'espai laboral.

L'objectiu final de la CatalApp, doncs, és que no es produeixin casos de vulneracions de drets lingüístics i que els usuaris i consumidors puguin veure respectat el dret d'ésser atesos en català.

Per a assolir aquest objectiu són imprescindibles les vostres valoracions i que els usuaris doneu a conèixer el projecte de la CatalApp. Com més usuaris siguem, més força tindrem perquè el català sigui la llengua vehicular del comerç i les empreses.