Taller de rap a l’institut Ribot i Serra de Campoamor

El dimecres 22 de novembre la Plataforma per la Llengua ha organitzat un taller de rap adreçat a joves de 2n d'ESO de l'institut Ribot i Serra de Campoamor, a Sabadell. És una activitat que s'ha dut a terme dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral a Sabadell Sud, que porta a terme la Plataforma per la Llengua per tal de fomentar l'ús del català com a eina de cohesió social.

Els joves han practicat l'art de la improvisació amb un cantant de rap, en Nel·lo C. S'ha fet amb els tres grups dels alumnes de 2n d'ESO durant dues hores al gimnàs de l'institut. Al principi l'artista ha projectat uns quants videoclips seus per tal que els alumnes en veiessin exemples i connectessin amb ell. Després per grups han creat i unes quantes rimes en català sobre diferents temes i finalment les han cantades davant de tothom amb una base de rap. Durant aquesta activitat, els joves han pogut desenvolupar aspectes com ara la creativitat, la capacitat d'improvisació i el sentit del ritme.

Tant l'entitat com l'institut valoren molt bé el resultat d'aquest taller, sobretot tenint en compte la bona rebuda que ha tingut dels alumnes. Segons el professorat a l'institut hi ha força alumnes interessats en el rap. De manera que veient l'èxit del taller, es pensaran més activitats d'aquest tipus per continuar divulgant l'ús del català.