Aquest Nadal, la Plataforma per la Llengua ha publicat a la seva pàgina web un decàleg de recomanacions, consells i reflexions per a les empreses, que té per objectiu conscienciar-les sobre la necessitat que no excloguin el català en el seu dia a dia.
Les recomanacions -que segueixen un esquema que combina un titular, una reflexió i un eslògan- busquen defensar els drets dels consumidors catalanoparlants, ajudar les empreses a millorar en la seva responsabilitat social i assegurar que tothom respecta els requisits legals que protegeixen el català en el sector privat.
Un dels objectius del decàleg també és canviar el marc conceptual amb què les empreses i els ciutadans valoren la situació actual del català per a acostar la gestió lingüística de les companyies que hi ha al nostre país a aquella que tenen els sectors privats de democràcies lingüístiques més avançades. En aquest sentit, algunes de les recomanacions combaten els prejudicis i les pors, la diglòssia i la submissió lingüística, que els règims espanyols successius, sempre contraris al català, han ajudat a estendre.
Les idees que inspiren els diferents punts del decàleg són la necessitat que les empreses tractin els parlants de català amb la mateixa dignitat que els d'altres llengües en el territori que li és propi, la inacceptabilitat de cedir a la xenofòbia de grups anticatalans que poden fer-los xantatge, la qualitat que el català té de llengua comuna i d'integració, i el valor afegit que la llengua aporta a la pràctica empresarial.
A part de publicar les deu píndoles a la pàgina web, la Plataforma per la Llengua també ha iniciat una campanya a les xarxes socials per a difondre-les i aconseguir que arribin a tanta gent com sigui possible.