Taller de diversitat lingüística a l’institut Ribot i Serra

En el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud la Plataforma per la Llengua va organitzar el divendres 1 de desembre un taller de diversitat lingüística en col·laboració amb entitats de nouvinguts sabadellenques. El denominador comú de tots els tallers va ser el català com a llengua comuna.

Els alumnes de primer d'ESO van participar en les activitats organitzades per diverses entitats que col·laboren activament en el Pla d'Actuació Lingüística. L'activitat va tenir tres racons diferents: en primer lloc, van fer el passaport de les llengües amb la col·laboració de l'Associació Anaruz N Àfrica, l'Associació Guinea Bissau, de la Federació d'Associacions d'Immigrants del Vallès i l'Associació de Treballadors Pakistanesos. Els alumnes van aprendre el seu nom en urdú, amazic, mandinga i wolof; en segon lloc, es va fer l'activitat de les paraules nòmades, en què els joves havien d'endevinar de quin continent venien les paraules importades d'altres llengües; en tercer lloc, els joves van tenir l'oportunitat de fer un petit tast de glosa gràcies a l'entitat Cor de Carxofa.

Va ser una jornada molt enriquidora en la qual vam compartir amb els alumnes el convenciment que la diversitat ha de ser fomentada com a factor de progrés i enriquiment cultural mutu i que la llengua catalana ha d'esdevenir l'eix vertebrador de la diversitat cultural i lingüística que hi ha a casa nostra. Avui dia aquesta diversitat es fa palesa amb les gairebé 300 llengües que s'hi parlen.