Una trentena de persones assisteixen a la presentació de la guia “Salam al català” a la mesquita de Sabadell Sud

Més de trenta persones de la comunitat marroquina i subsahariana, d'altres entitats socials i culturals del barri i veïns i veïnes de Campoamor i la Creu de Barberà van assistir el passat 2 de desembre a  la presentació del llibre Salam al català a la Mesquita de l'Associació per a la Pau i la Comunicació.

La guia Salam al català és un document bilingüe en àrab i català que pretén acostar la llengua catalana a la comunitat araboparlant. La presentació va anar a càrrec de Lluís Duran, membre de l'executiva de la Plataforma per la Llengua i coordinador de la Territorial del Vallès Occidental, Mohamed Chadli, president de l'Associació per a la Pau i la Comunicació, Antoni Ibáñez, president de l'Associació per al Diàleg Interreligiós de Sabadell i Encarnació Circuns, representant de l'Associació de Veïns de la Creu de BarberàA les seves intervencions van remarcar el paper de la llengua catalana com a eina d'inclusió i cohesió social, que ens fa més iguals. La presentació es va acabar amb una degustació de pastes i te amb menta, cosa que va permetre acabar l'acte amb bon ambient i que va propiciar que el català formés part de les converses entre els assistents. Allà mateix va sorgir un grup de persones interessades per a fer un grup de conversa a la mesquita.

Aquesta activitat s'emmarca dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral a Sabadell Sud, amb l'objectiu d'acostar el català a diferents espais del barri i per animar a parlar-lo a les persones que habitualment no el parlen. És una activitat que s'ha portat a terme dins l'àmbit de foment del català dins els espais de culte.