Notícies ← Altres notícies

Les cerveses catalanes aposten per la nostra llengua

A l'any 2000, el sector cerveser era l'únic sector de les begudes on el català no hi era present. Així, hi havia aigües, gasoses, begudes refrescants, sucs de fruita, vins, caves, licors, etiquetats en català, però en les cerveses la seva presència era inapreciable. Més tard, amb la incorporació del català a la Xibeca de Damm, la irrupció de Moritz al mercat - que va etiquetar des dels seus inicis en català - i algunes marques blanques com Condis o Bon Preu, la situació es va invertir completament. Fins al punt que un informe realitzat per la Plataforma per la Llengua el passat mes de juny ha corroborat que les cerveses etiquetades en català han experimentat un fort increment, passant de només 3 productes observats l'any 2001 a 36 cerveses a l'actualitat.

A més a més de grans cerveseres com Damm i Moritz, i empreses de gran distribució com són Bon Preu i Condis, destaquen altres marques de cerveses de consum més restringit (artesanals i/o ecològiques) plenament etiquetades en la nostra llengua, com ara Cap d'Ona, Opcinatura, Glops i Rosita. Després d'aquest informe de la Plataforma per la Llengua, la situació de les grans cerveseres catalanes (empreses amb seu al Principat) continua mostrant avenços significatius: l'empresa San Miguel ha anunciat aquest setembre a la Plataforma per la Llengua que en el primer trimestre del 2008 totes les cerveses d'aquesta marca incorporaran el català en l'etiquetatge.

Així doncs, comptant amb els compromisos assumits per San Miguel, podem afirmar que a mitjans del 2008 les cerveses catalanes estaran majoritàriament en català, essent aquest subsector (juntament amb el de vins i caves catalans) tot un model d'excel·lència i modernització per al sector empresarial català.

Descarrega't l'informe sobre la situació del català a les cerveses.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin