A més a més de grans cerveseres com Damm i Moritz, i empreses de gran distribució com són Bon Preu i Condis, destaquen altres marques de cerveses de consum més restringit (artesanals i/o ecològiques) plenament etiquetades en la nostra llengua, com ara Cap d'Ona, Opcinatura, Glops i Rosita. Després d'aquest informe de la Plataforma per la Llengua, la situació de les grans cerveseres catalanes (empreses amb seu al Principat) continua mostrant avenços significatius: l'empresa San Miguel ha anunciat aquest setembre a la Plataforma per la Llengua que en el primer trimestre del 2008 totes les cerveses d'aquesta marca incorporaran el català en l'etiquetatge.
Així doncs, comptant amb els compromisos assumits per San Miguel, podem afirmar que a mitjans del 2008 les cerveses catalanes estaran majoritàriament en català, essent aquest subsector (juntament amb el de vins i caves catalans) tot un model d'excel·lència i modernització per al sector empresarial català.
Descarrega't l'informe sobre la situació del català a les cerveses.