Donem suport a la mobilització juvenil pel Sí

La Plataforma per la Llengua, juntament amb associacions juvenils i joves d'entitats, crida a participar a la manifestació d'aquest 11 de Setembre.

Aquest divendres 1 de setembre, a la seu de l'ANC, el teixit associatiu juvenil ha fet un clam perquè la mobilització d'aquest 11 de Setembre sigui un any més un acte multitudinari. Amb vocació de sumar esforços, la dotzena de representants juvenils, han destacat la importància del referèndum de l'1 d'octubre i han apostat decididament pel Sí.

Organitzat per l'Assemblea Nacional de Joves Independentistes, la sectorial juvenil de l'ANC que ha constituït la Taula Jove pel Sí, l'acte ha comptat amb l'assistència de joventuts polítiques, sindicals i culturals. L'historiador Francesc Marco hi ha participat en representació de la Plataforma per la Llengua.

L'ONG del català, per un estat a favor del català

La Plataforma per la Llengua, entitat fundadora del Pacte Nacional pel Referèndum, ja havia participat al mes de juliol en un acte unitari de l'associacionisme juvenil per mostrar el seu suport al procés polític que viu Catalunya.

L'entitat és conscient que l'estat Espanyol no defensa els drets lingüístics dels catalanoparlants i és per això que defensa construir un estat independent a favor de la llengua catalana. Els greuges de tenir un estat en contra del català, com passa a l'actualitat s'evidencien en un document exhaustiu, les Balances lingüístiques.