Sopar de cloenda del Pla Integral Lingüístic a Ciutat Meridiana

El barri de Ciutat Meridiana celebra el Sopar per la Llengua, organitzat per la Plataforma per la Llengua i l'Associació de Veïns de Ciutat Meridiana.

L'antic camp de futbol de Ciutat Meridiana va acollir diumenge 23 de juliol la cloenda del Pla d'Actuació Lingüística Integral. L'acte va incloure l'actuació de Lluís Fortuny amb l'espectacle Connexions, que amb una taula de DJ va fusionar instruments en directe, cants africans i georgians, musica electrònica, etc., i ho va connectar amb poemes de Joan Salvat-Papasseit. En acabar, els veïns van tastar els plats preparats per l'Associació de Veïns de Ciutat Meridiana per a l'ocasió: gaspatxo i una amanida d'arròs.

L'acte s'emmarca dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral a Ciutat Meridiana, que ha acostat el català a les persones que viuen al barri de Ciutat Meridiana, però que no el parlen habitualment, sobretot als llocs on hi ha una presència important de persones d'origen nouvingut. Tot això s'ha fet d'una manera transversal, amb les entitats socials i culturals del barri, les diferents comunitats religioses, els agents socials, etc., per tal que el català esdevingués una eina d'arrelament i de cohesió social.

Durant dinou mesos, dins del pla lingüístic promogut per la Plataforma per la Llengua, s'han portat a terme més d'una quarantena d'activitats i un miler de persones se n'han beneficiat en els quatre àmbits d'actuació: el lleure, l'educació, el culte i el comerç.