La Salle rectifica i assegura que mantindrà el català com a llengua vehicular a les seves aules

La direcció del centre diu que el català és "la llengua vehicular" i des de la Plataforma per la Llengua estarem atents al compliment d'aquesta directriu.

El Centre Universitari d'Arquitectura de La Salle ha fet marxa enrere en la seva pretensió que les classes fossin només en castellà i en anglès, com va demanar fa uns dies als professors a través d'una nota per escrit. Després de la denúncia feta per la Plataforma per la Llengua i pels mitjans de comunicació, la Salle ha puntualitzat aquella comunicació.

La rectificació arriba després que el professorat fes arribar la seva queixa a l'ONG del català a causa d'una circular que havia rebut. A partir d'aquí, des de Plataforma per la Llengua vam gestionar aquesta queixa amb els afectats i la vam posar en coneixement de la Secretaria d'Universitats de la Generalitat, que va mostrar la seva preocupació per aquest afer i va assegurar que en faria seguiment.

Al cap d'uns dies, La Salle va adreçar-se de nou al professorat puntualitzant que la institució "té com a llengua vehicular el català" i que la primera nota "no expressava correctament la realitat de la situació". Ara, assegura que "la docència d'aquests estudis s'estructura en una línia completament en anglès i una altra en català, castellà i anglès" i ha decidit "retirar i deixar sense efectes el comunicat intern que va enviar". L'equip de coordinació d'Arquitectura manté la seva posició de "defensa de la llengua i la cultura del nostre país".

Des de l'ONG del català celebrem que el centre s'hagi fet enrere del primer comunicat i estarem atents que es compleixi aquesta voluntat plurilingüe que ha de considerar, també, la llengua pròpia del país. Com sempre, hem defensat l´excel·lència universitària i, aquesta, passa per un bon coneixement de la llengua i cultura catalanes, eix vertebrador per al bon coneixement de la societat en la que està inscrita la Universitat.