Aquest Nadal, regala jocs i joguines en català

Visita la pàgina web http://jocsijoguines.cat/ i descobreix tots els jocs que utilitzen la nostra llengua. Perquè tenim dret a divertir-nos en català!

És jugant que els infants aprenen i descobreixen tot el que els envolta. Per això, des de la Plataforma per la Llengua reivindiquem la importància de poder jugar en català i convidem a tothom a regalar joguines que utilitzin la nostra llengua. Al portal http://jocsijoguines.cat hi podreu trobar tota la informació sobre els jocs, les botigues i les empreses que fan un ús responsable del català en els seus productes. A més, l'ONG del català també posa a disposició de tots els nens i nenes una carta als Reis Mags d'Orient en català.

Segons l'Article 128-1 de la Llei del Codi de consum de la legislació catalana, "Les persones consumidores tenen dret a rebre en català les informacions necessàries per al consum, l'ús i el maneig adequat dels béns i serveis, d'acord amb llurs característiques, amb independència del mitjà, format o suport utilitzat, i especialment les dades obligatòries relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat". Per tant, les empreses que no etiqueten ni utilitzen el català en els seus productes estan vulnerant la normativa i trepitjant el nostre dret com a consumidors. És per això que abans de comprar algun joc o joguina hem de comprovar que estiguin com a mínim en català.

Amb l'objectiu de reclamar a les empreses fabricants de joguines que compleixin amb la Llei del Codi de consum, la Plataforma per la Llengua ha engegat una petició a través del web canvia.cat per demanar a Playmobil que compleixi amb el Codi de consum de Catalunya i garanteixi el dret dels consumidors a rebre les informacions bàsiques de l'etiquetatge i les instruccions dels productes en català. Si Playmobil etiquetés en català podria, a més de complir la llei, aconseguir arrossegar altres marques de joguines per una simple qüestió de competència.

Són moltes les accions i activitats que des de fa anys s'estan duent a terme per intentar normalitzar el català en l'àmbit del lleure. Una d'aquestes és la Festa pel Joc i el Lleure en Català organitzada per la Plataforma per la Llengua, que per tretzè any consecutiu el passat 19 de novembre va congregar més de 9.000 persones al passeig Lluís Companys. Els assistents van jugar en català durant tot el matí i van reivindicar la importància de poder utilitzar la nostra llengua també en l'oci i el lleure.

Tu també pots ajudar a millorar la situació del català en els jocs i les joguines. Informa-te'n i aquest Nadal regala en català!