Curs sobre xarxes socials a Ciutat Meridiana

Durant el matí del dijous 30 de setembre, es va realitzar a la biblioteca Zona Nord de Ciutat Meridiana un curs sobre xarxes socials en què van participar una desena de veïns i veïnes del barri.

Aquesta formació s'emmarca dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral que la  Plataforma per la Llengua està duent a terme en aquest barri barceloní. Amb aquest curs i altres tallers i activitats, l'ONG del català pretén transformar els hàbits lingüístics de la població i millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans i ciutadanes a través de l'ús del català com a eina d'integració social.

El curs, impartit per Oriol Toro, va començar amb una introducció per definir el concepte de xarxa social i una explicació de les tres xarxes més importants actualment: Facebook, Twitter i Instagram. Un cop explicades les principals característiques de cada xarxa, es va aprofundir en el funcionament. Facebook, al ser la xarxa més utilitzada pels assistents, també va ser la que va despertar més dubtes i comentaris sobre el funcionament. Durant les tres hores que va durar el curs, el formador va ajudar a resoldre tots els dubtes pràctics que sorgien a mesura que avançava la formació. Twitter i Instagram van treballar-se posteriorment, i es van descobrir i explicar als assistents conceptes com hashtag, piulada o trending topic. El curs va concloure amb una reflexió sobre la importància que tenen les xarxes socials en la nostra societat i l'ús que en fem actualment.