Tercera edició del Refres.CAT a Sabadell

Després de l'èxit de les darreres edicions, la territorial de la Plataforma per la Llengua del Vallès Occidental torna a programar el Cicle de cinema en català a la fresca a Sabadell aquest mes de juliol.

El Refres.cat és un cicle de cinema que s'insereix en el marc de la campanya "El català al cinema" per a reclamar a les grans empreses l'equiparació de l'oferta de cinema en català amb el cinema en castellà.

Al web de la campanya "El català, al cinema!", a més d'exposar-hi les nostres argumentacions, també s'hi troben recursos per accedir a informacions sobre la cartellera, lloguer de DVD, etc. de cinema en català que sovint són difícils de trobar.

En referència a la nova Llei del cinema, des de la Plataforma per la Llengua hem fet propostes i hem fet un seguiment de prop des que es va aprovar i amb la nova modificació. Lamentem que la Llei, aprovada el 2010 per una àmplia majoria parlamentària, i que garantia arribar a gairebé el 50% de l'oferta en català en 7 anys, no s'hagi aplicat. Actualment ens trobem encara en una situació d'estancament total, i només un 3'5 % de cinema és en català.

La primera sessió serà el dissabte 16 de juliol a les 22h a la plaça Pompeu Fabra, de Sabadell, i es podrà veure la pel·lícula Atrapa la Bandera.

La pel·lícula té com a protagonista Richard Carson, un ambiciós multimilionari, que vol apropiar-se de la lluna i explotar la font d'energia neta i real del futur, l'Heli3. Per això haurà d'esborrar la història dels diferents astronautes, de l'Apol·lo XI i els primers passos sobre ella. Però no ho tindrà fàcil, Mike Goldwing, un nen de 12 anys, amb l'ajuda dels seus amics intentaran impedir-ho viatjant a la lluna i intentaran salvar el futur de la Terra i també, el de la seva família.

La segona projecció serà el dissabte següent  23 de juliol, també a les 22h a la plaça Pompeu Fabra. Es projectarà Segon Origen, la versió cinematogràfica de l'obra de Manuel de Pedrolo.

L'Alba és una noia de 20 anys que viu amb el seu pare, d'origen anglès. Després de la mort de la seva mare a causa d'un càncer, el seu pare pren la decisió de traslladar-se a viure a una masia prop de Lleida, el lloc d'origen de la seva dona. Aquí, l'Alba fa classes d'anglès a en Dídac, un nen de 10 anys a qui encanta el futbol i els tractors. Un dia, quan l'Alba torna a casa amb moto, veu com tres nois tiren en Dídac al llac. Sense pensar-s'ho, es capbussa a salvar-lo. Quan els dos pugen a la superfície, tot ha quedat en ruïnes. S'adonen que ells són els dos únics supervivents. Junts hauran de començar de zero per reconstruir les seves vides i les de tota la humanitat.

Aquesta activitat compta amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat i de l'Ajuntament de Sabadell.