La Plataforma per la Llengua i WICCAC demanen a les botigues Tiger que tractin els consumidors catalans com ho fan amb la resta de consumidors europeus

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits cívics) han demanat a la cada cop més popular cadena de botigues Tiger que incorpori el català al web i en l'etiquetatge multilingüe dels seus productes. Llevat del cas català, l'empresa sempre respecta les llengües de dimensions semblants.

Les entitats defensores de la llengua han escrit durant aquestes festes al fundador de les botigues Tiger, el sr. Lennart Lajboschitz i a la directora de màrqueting, la sra. Tina Schwarz per demanar-los la implementació d'una versió en català del web de l'empresa i que usin la nostra llengua en l'etiquetatge, que actualment és en més de 20 llengües.

L'empresa Tiger ha entrat amb força a casa nostra gràcies a l'originalitat dels dissenys dels productes i a la política de preus. Ha popularitzat els simpàtics bigotis, els regals amb forma de cor, la decoració amb gats triangulars de color blanc i negre, o una oferta de productes multicolor. La cadena compta actualment amb 21 botigues en territoris de parla catalana, 14 de les quals a Catalunya. Així i tot no té el web en català ni etiqueta en aquesta llengua tot i que hi està obligada per llei. Aquest cas és excepcional atès que sí que és respectuosa amb la resta de normativa lingüística europea i en la política d'usos lingüístics als webs. Hi ha webs específics per a comunitats lingüístiques tan petites com la islandesa (300.000) o, fins i tot, la feroesa (50.000), que forma part de Dinamarca, amb només 5 i una botigues respectivament. També té el web i l'etiquetatge en portuguès per a Portugal (18 botigues), en eslovac per a Eslovàquia (2 botigues), en txec per a Txèquia (5 botigues), en lituà per a Lituània (6), en estonià per a Estònia (4), en grec per a Grècia (10) o en polonès per a Polònia (14). A Bèlgica té el web tant en neerlandès com en francès (no té cap botiga a la zona de parla alemanya). L'empresa té signat també un compromís per només treballar amb proveïdors que respectin una àmplia llista de drets humans, laborals o dels infants. Aquest juny passat va anunciar que durant el 2015-2016 trauria un nou web internacional, sense especificar si això permetria equiparar el consumidor català a la resta dels europeus. Pel que fa a  l'etiquetatge, de moment no ha mostrat cap pronunciament de voluntat de legalitzar les informacions dels productes, que continuaran al mercat sense l'etiquetatge reglamentari.