Prop de 8.000 persones assisteixen a la Festa pel Joc i el Lleure en català

Tot i les fortes ràfegues de vent de la nit anterior, que van malmetre moltes de les carpes, deixant gairebé la meitat de les activitats i tallers sense poder realitzar-se, la Plataforma per la Llengua va celebrar el passat dissabte 21 de novembre la 12a edició de la Festa pel joc i el lleure en català. L'acte va aconseguir reunir prop de 8.000 persones al Passeig Lluís Companys de Barcelona.

Al llarg de tot el matí, es va poder gaudir dels espectacles i alguns dels tallers programats, així com de la Fira de jocs i joguines en català, que enguany va comptar amb 24 parades. Quan el Sol es va aventurar a sortir, punt àlgid d'assistència de la Festa, els més petits van poder pintar-se la cara, fer corones, entregar la seva carta al patge reial, fer puntes de coixí i emportar-se un record fent una xapa. També hi va haver, però, activitats destinades als més grans, com el taller de Scrabble i la tómbola, que tenia premi assegurat per tots aquells que participessin.

L'escenari va comptar amb dos esquetxos de la companyia Teatres, una actuació de màgia del mag MàgicBel i una interpretació de glosa de Cor de Carxofa. L'acte de tancament de la festa va ser a càrrec del grup d'animació 'Els Grimpallunes'. També hi van participar els Tabalers del Poble Sec, els Bastoners del Raval i la Colla de Diables de Mataró.

L'esdeveniment va comptar amb l'ajuda de més de 70 voluntaris, així com de la Federació Internacional de Scrabble en Català, l'Escola Catalana de Doblatge que va organitzar un taller de doblatge de cinema i el Consorci de Normalització Lingüística de Barcelona, que va muntar l'exposició 'Vinyetes: Història del còmic en català'.

Com cada any, la Festa pel joc i el lleure en català  vol reivindicar la demanda de jocs i joguines en català d'una manera lúdica i festiva, així com denunciar la vulneració sistemàtica de la llei d'etiquetatge per part de les grans empreses que operen dins l'Estat.

Podeu mirar les fotografies de l'acte a la galeria d'imatges.