El text de la moció alerta contra la reculada del català si s'aprova la modificació d'aquest reglament i reclama a l'Ajuntament que no faci ni un pas enrere en defensa de la llengua pròpia. En concret, la moció reclama quatre punts concrets:
- Que la Paeria renovi el seu compromís amb la normalització de la llengua catalana en el si de la institució i en la relació amb totes les lleidatanes i tots els lleidatans.
- Que l'Ajuntament es ratifiqui en la validesa del Reglament per a l'ús de la llengua catalana (RUL) aprovat el 1996 (i modificat posteriorment) com a eina cap a la normalització del català.
- Que l'Ajuntament apliqui aquells articles previstos des de l'any 1998 a la Llei de política lingüística, com l'article 30.1, pel qual l'ajuntament i les empreses concessionàries de la Paeria, incloses en les activitats, en esdeveniments i en els equipaments municipals, només poden vendre i distribuir productes etiquetats en català o l'article 35.2 sobre publicitat a la via pública.
- Que no es dugui a terme cap modificació d'aquest reglament.