Prop de 8.000 signatures per denunciar el setge al català a la Franja d'Aragó

La Plataforma per la Llengua portarà al Parlament Europeu la persecució que pateix la llengua catalana a la Franja de Ponent per part del govern del Partit Popular. Gràcies per la vostra participació i col·laboració, amb 8.000 persones com vosaltres tenim més força!

La campanya de recollida d'adhesions ha aconseguit prop de 8.000 signatures. El pròxim mes de setembre, farem arribar aquest manifest al Parlament Europeu amb l'ajut de diversos europarlamentaris catalans i amb representants de les entitats de la zona per tal d'evidenciar el setge que està experimentant la nostra llengua en aquest territori.

Des de la Plataforma per la Llengua considerem inadmissible que a la Franja el català passi a anomenar-se Lengua Aragonesa Propia del Àrea Oriental (LAPAO), amb tot el que això suposa. Aquesta política de setge del català a la Franja té el seu principal camp de batalla a les escoles, on el Govern està substituint progressivament en els currículums la denominació de «llengua catalana» per la de «llengua oriental», amb l'objectiu gens dissimulat de fer desaparèixer el català de l'imaginari col·lectiu. Des de l'ONG del català, demanem, exigim i treballem perquè les dones i els homes dels pobles i ciutats de la Franja tinguin garantits els seus drets lingüístics i puguin viure plenament en català.

La Plataforma per la Llengua us vol agrair el vostre suport i col·laboració en aquesta campanya. La denúncia, acompanyada de 8.000 signants, tindrà un impacte molt més important!