La fiscalia reconeix irregularitats en els casos de discriminació lingüística presentats per la Plataforma per la Llengua

La fiscal general de l'Estat, Consuelo Madrigal Martínez-Pereda, reconeix irregularitats en els casos de discriminació lingüística per part de les administracions públiques recollits per la Plataforma per la Llengua. Així ho ha comunicat al diputat Joan Tardà després que aquest presentés l'informe, elaborat per la Plataforma per la Llengua, sobre agressions a ciutadans dels territoris de parla catalana per expressar-se en català entre els anys 2007 i 2012 per part de l'administració ("En espanyol o nada" 40 casos greus de discriminació lingüística a les administracions públiques). Segons la fiscal, en 7 dels 40 casos hi ha clara vulneració de drets lingüístics per bé no són propis de les competències de l'àmbit del Ministeri Fiscal. En d'altres 5 hi ha tracte amenaçant, intimatori o vexatori, cosa que podria comportar infraccions penals. En aquests casos remet la documentació a les fiscalies provincials perquè facin les accions pertinents.

La Plataforma per la Llengua segueix recopilant casos d'agressions per motius de llengua, especialment davant l'administració, sobretot de l'Estat. D'ençà del 2013 hi ha com a mínim una vintena de casos nous recollits que encara no han estat valorats per cap fiscalia. Així mateix, l'organització encoratja els ciutadans a no renunciar a fer un ús normal de la llengua davant qualsevol administració i a denunciar els casos de vulneració lingüística.