La Plataforma per la Llengua i WICACC reclamen al Parlament Europeu i la Unió Europea que deixin de marginar el català dels webs institucionals comunitaris

La Plataforma per la Llengua i WICACC (Webmàsters Independents  en Català, de Cultura i Àmbits Cívics) han enviat comunicacions a la Unió Europea i el Parlament Europeu demanant la implementació d'una versió en català dels webs de la Unió Europea i el Parlament Europeu.

Les dues entitats recorden que l'ús del català en els webs oficials de la Unió Europea és pràcticament inexistent, tot i ser una llengua que compta amb gairebé 10 milions de parlants europeus i ser parlada en tres estats membres de la Unió Europea. Tan sols el web de la Representació de la Comissió Europea a Catalunya i les Illes Balears disposa d'una versió en la catorzena llengua més parlada de la Unió Europea, és a dir, en català. Tampoc incorporen ni una paraula en llengua catalana el web del Consell de la Unió Europea o del Defensor del Poble Europeu i el del Comitè de les Regions.

De manera complementària, recorden a les institucions europees que el català és una llengua plenament consolidada en l'àmbit de les Tecnologies de la informació i la comunicació. Per exemple, dels 10 webs més visitats del món, segons Alexa, the web company, 6 ja disposen de versió en català o que la versió catalana de la Wikipedia compta amb més de 400.000 articles, sent la quinzena versió lingüística en nombre d'articles. I que la més que notable presència del català a Internet, contrasta amb la marginació que pateix el català en els webs de la Unió Europea i les seves institucions.

Per tot això, la Plataforma per la Llengua i WICACC han demanat a les institucions comunitàries i, especialment, al president del Parlament Europeu una serena reflexió sobre la idoneïtat de marginar dels webs informatius de la Unió Europea una llengua parlada per gairebé 10 milions de ciutadans europeus. Així mateix, recorden a les institucions comunitàries que marginar la llengua catalana dels webs comunitaris, té un efecte negatiu sobre la imatge i la credibilitat de la Unió Europea als territoris de parla catalana.