Triodos Bank ja disposa del servei de banca a Internet en català

Triodos Bank, un dels principals referents de la banca ètica a Europa, amb seu a Holanda i que compta amb sucursals a Alemanya, Bèlgica, Regne Unit, Catalunya i Espanya, ha implementat una versió en llengua catalana del servei de banca online. A partir d'ara, els usuaris dels territoris de parla catalana ja poden realitzar les seves operacions financeres a la xarxa a través d'una plataforma de banca online en català.

Fins ara, els usuaris catalanoparlants disposaven de la documentació legal i l'atenció física i telefònica en català a les oficines situades als territoris de parla catalana. No obstant això, el banc ha rebut nombroses queixes de particulars i entitats, entre elles la Plataforma per la Llengua, per la manca d'una versió en català del web corporatiu i del servei de banca online.

La Plataforma per la Llengua recorda que l'ús del català forma part de les bones pràctiques empresarials i és inherent a la responsabilitat social de l'empresa, i que en el cas d'una banca ètica encara s'hauria de vetllar amb més intensitat pel respecte escrupolós als drets lingüístics dels consumidors. No obstant això, l'entitat valora positivament aquest pas endavant de Triodos Bank en la utilització del català, però espera que en el menor temps possible el banc implementi una versió completa del web corporatiu en aquesta llengua.