El popular batut de cacao Cacaolat va retornar als lineals dels supermercats la passada primavera, després de l'adquisició de la marca per part de les empreses catalanes Cobega i DAMM. Immediatament, la Plataforma per la Llengua va constatar que el producte era etiquetat en castellà, francès i anglès, però no en català, llengua pròpia del territori que concentra bona part de les vendes del producte.
L'entitat es va posar en contacte amb l'empresa demanant la introducció del català en aquest producte tan emblemàtic a Catalunya. Cacaolat va respondre afirmativament a la demanda de la Plataforma per la Llengua i es va comprometre a introduir progressivament la llengua catalana en l'etiquetatge dels diferents envasos del batut de xocolata.
Aquest setembre Cacaolat ha començat a distribuir en els supermercats els paquets de sis envasos petits etiquetats també en català. La Plataforma per la Llengua valora positivament aquest primer pas de Cacaolat per adaptar-se a la Llei 22/2010 del Codi de consum de Catalunya i apostar pel respecte envers els drets lingüístics dels consumidors. No obstant això, l'entitat espera que en el menor temps possible l'empresa implementi l'ús del català en tots els envasos comercialitzats en establiments minoristes i de restauració.